Quan vaig realitzar
l’avaluació inicial d’aquesta assignatura, disposava d’uns models mentals sobre
els conceptes que se’m demanaven: TIC, Tecnologia Educativa, relació entre CTS,
neutralitat ideològica, etc.
Els models mentals
són “representacions riques, complexes, interconnectades, interdependents i
multimodals de tot allò que una persona o un grup de persones saben” (Jonassen[1],
2003). Aquests models mentals del que jo disposava han patit un canvi
conceptual: durant l’estudi i la confecció de les activitats d’aquesta PAC1, he
modificat, intencionalment, la manera d’entendre els diferents conceptes. He
reorganitzat les estructures de coneixement que tenia sobre tots els conceptes
i relacions establertes durant aquestes últimes setmanes.
Per tant a partir
d’aquest canvi conceptual, he creat nous models mentals. Alguns d’ells els he
creat de manera individual, a partir de la lectura dels materials, la confecció
del nou mapa conceptual i la comparació entre ambdós mapes. D’altra banda, a partir
de l’activitat realitzada sobre el debat, també he creat nous models mentals
col·laboratius: “els construeixen socialment grups d’individus que se centren,
col·laborant uns amb altres, en una mateixa tasca significativa” (Jonassen[2],
2003)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada