dissabte, 14 d’abril del 2012

Conclusions informe PAC1

Adjunto aquí, les conclusions del meu informe sobre la PAC1. En aquestes conclusions, la meva intenció és argumentar perquè he patit canvi conceptual i així, conceptualitzar el terme "canvi conceptual" i "model mental" que se'ns presenten en el material de Jonassen.


Quan vaig realitzar l’avaluació inicial d’aquesta assignatura, disposava d’uns models mentals sobre els conceptes que se’m demanaven: TIC, Tecnologia Educativa, relació entre CTS, neutralitat ideològica, etc.

Els models mentals són “representacions riques, complexes, interconnectades, interdependents i multimodals de tot allò que una persona o un grup de persones saben” (Jonassen[1], 2003). Aquests models mentals del que jo disposava han patit un canvi conceptual: durant l’estudi i la confecció de les activitats d’aquesta PAC1, he modificat, intencionalment, la manera d’entendre els diferents conceptes. He reorganitzat les estructures de coneixement que tenia sobre tots els conceptes i relacions establertes durant aquestes últimes setmanes.

Per tant a partir d’aquest canvi conceptual, he creat nous models mentals. Alguns d’ells els he creat de manera individual, a partir de la lectura dels materials, la confecció del nou mapa conceptual i la comparació entre ambdós mapes. D’altra banda, a partir de l’activitat realitzada sobre el debat, també he creat nous models mentals col·laboratius: “els construeixen socialment grups d’individus que se centren, col·laborant uns amb altres, en una mateixa tasca significativa” (Jonassen[2], 2003)


[1] JONASSEN, D. (2003) TIC i aprenentatge significatiu: una perspectiva constructivista. En En CABERO, J i JONASSEN, D. Noves tecnologies de la informació i la comunicació en l’educació. Barcelona: UOC p.12
[2] JONASSEN, D. Op.cit. p.12

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada